Moderatorius: Astro-Meška

Vartotojo avataras
Parašė insomnia
#328574 Na kolkas aš nei vienos dogmos nepasakiau, tai kaip aš galiu jas kartoti? :)
Beje, visos dogmos yra paremtos Šventuoju Raštu, taip kad nieko naujo čia nebuvo pasakyta, tiesiog buvo apsibrėžta kuo mes tikime, kad galėtume vadintis krikščionimis. Tarkie: netiki trejybės dogma? Negali vadintis krikščionimi. Netiki kad Kristus yra dievas? Irgi negali vadintis krikščionimi. Tiki reinkarnacija? Na irgi negali, nes šventas raštas kitaip kalba. Visos dogmos remiasi tik ŠvR. O sakydamas kad nesiremi dogmis tai akivaizdžiai meluoji, nes grubiai imant tai jų nemažai čia esi išsakęs :)

O dėl to atleidimo, tai nesusikalbėjome. Žmogus jei nuoširdžiai atgailaus prieš mirtį, tai viskas ok. Aš kalbėjau apie kiek kitokią situaciją: va prisidarau nuodėmių, gaunu išrišią ir ai vėl jas darysiu, nes vistiek dievulis atleis. Tai toks variantas nesuveiks.

Sakai nerūpi kaip kas traktuoja ŠvR? O gal vertėtų susirūpinti? :) aš suprantu, kad skaitai ir atrodo ten viskas aišku. Na bet aš va dabar konkrečiai biblistiką studijuoju ir matau kad kuo labiau giliniesi į tekstą tuo daugiau ten visko išlenda. Nebūdamas egzegetu, istoriku, lingvistu, simbolistu, antropologu ir teologu viename asmenyje, nelabai ir suprasi ką iš tiesų sako biblinis tekstas. Tu tik susipažinsi su vertimu ir užsimsi saviinterpetacija, kuri veikiausiai neatspindės realybės. Na aš pats nors tiek metų graužiu bibliją, nesiimu jos interpretuoti, nors pradžioje tai labai mėgau daryti, bet pastudijavęs matau kiek daug buvo nusišnekėta. Štai skaitau tavo pasisakymus apie tai ką anot tavęs sako biblija... nesupyk, bet čia labiau primena egzegeto susapnuotą košmarą :)
žodžiu esė tame, kad jei man kyla klausimas bibliniame tekste, kreipiuosi į bažnyčios lobyną, kuris susikaupė per 2000 metų milijono teologų, mokslininkų ir mistikų išmąstymus, nei pasitikėčiau savo trečdalio gyvenimo studijavimu. Tiesiog, kas kart, kai kažką painterpetuoji iš biblijos ir pasiimi skaityti kas iš tiesų tenai parašyta, na tai gėda pasidaro, nes supranti kad paviršiuku esi nuplaukęs. Norėdamas suprasti bibliją, tai visų pirma turi ją skaityti originalo kalba, nes jei neskaitai originalo kalba, tai bet kokios interpretacijos bus nieko vertos.
Tarkime elementarus pavyzdys. atismeni kai JK tris kart klausė Petro "ar myli mane?". Lietuviškae variante mes teturime vieną žodį "myliu", graikiškame originale gi, naudojai trys skirtingi žodžiai išreiškiantys tris skirtingas meilės formas. Štai ir pasiauni tada teologiją darydamas iš vertimo.
Parašė Christian
#328580 tavo atskymas man patiko, nes atsakyta profesionaliai, daug tiesos jame yra, tačiau absoliučios tiesos nėra niekur, tik pas Dievą. Tavo tikėjimas Uola, tai puiku. Ar galima mane laikyti "nekrikščionimi" jei sutinku su viskuo kas yra Šv. Evangelijoje, tik įvedu papildomai reinkarnaciją? Ar jau aš nebe "krikščionis"? Beje ar protestantai ne krikščionys, jų kunigai gali vesti, jie nesimeldžia Marijai, turi "priekaištų" šv . Petrui ir pan? Taip, aš laikausi katalikų dogmų, tačiau matau, kad kai kurios jos pasenę, prsilenkia su logika ir nėra net aprašytos Šv. Rašte. Jei gali pateik ką Šv. Raštas rašo apie atgailą ir nuodėmių atleidimą. Iš kur atirado tie mano "mintijimai", dar prieš kokius 4 metus aš galvojau taip pat kaip ir tu, tiesiog nieko negalvojau, o laikiausi bažnyčios kanonų. Aš daug nuoširdžiai meldžiausi ir pajusdavau, kad maldos metu man pagerėdavo, pradingdavo nerimas, apimdavo ramybė ir net užmigdavau be vaistų, tačiau ta būsena būdavo laikina. Meldžiausi "standartiškai" naudodamas maldas iš maldaknygės. Tada aš savo maldose pradėjau prašyti Dievo parodyti man kelią kaip išeiti iš tos baisios būsenos ir prasidėjo mano ieškojimai. Susidomėjau vienybės idėja, t.y. kad Dievas yra vienas visiems pasaulio žmonėms, pradėjau gilintis kodėl religijos tokios skirtingos ir priešingos. Ir ką atradau, kad nieko ten skirtingo nėra, viskas tas pats, nes visų konfesijų šv. raštuose užkoduotas tas pats bazinis kelias dievop. Supratau, kad Jėzus=Krishna ir
Budha=Mahomedas, Biblija=indu vedos=koranas=Bhudos mokymai= Judėjų talmudas (nagrinėjau Kabalą). Tada supratau ką daro kai kurie autoriai, krikščionybės priešininkai, jie specialiai ieško ir akcentuoja kitų konfecijų (ypač induizmo) skirtumus, tam, kad konfrontuoti. Aš pats užsidaviau sau tikslą, kad sujungsiu skirtingų konfesijų filosofiją ir viską atrasiu, paaiškinsiu per Bibliją ir manau tai man pavyko, tik be reinkarnacijos negaliu apseiti. Tuo pačiu ir mano tikėjimas pasidarė gyvas, kaip jau minėjau per du metus aš pasveikau arba atsirado labai didelė ligos remisija. Nepyk, kad Jėzų gyvąjį Dievą sulyginau su pranašais, nesismulkinam ir nelyginam jų tarpusavyje, nes tai yra vienas iš didžiausių konfliktinių mazgų tarp konfesijų.
Parašė Christian
#328581 jei tęsiam diskusiją, siūlau padiskutuoti kai kuriomis mano požiūriu pačiomis svarbiausiomis temomis - apie slėpinius iš Šv. Rašto, kas mano požiūriu yra kertiniai akmenys einant Keliu ir jų išaiškinimą aš radau induizme, o ne krikščionybėje. Senajame testamente yra parašyta "Dievas sukūrė žmogų pagal savo paveikslą". Gal gali parašyti ką aiškina Vatikanas šiuo klausimu?
Vartotojo avataras
Parašė insomnia
#328587 Atgailos akto forma nėra dogma šiaip jau :) nors pats nuodėmių atleidimas yra dogma. Visas krikščioniškas denominacijas vienija Nikejos Konstatinopolio Credo, nes jame išdėstyta tai kuo privalo tikėti kiekvienas krikščionis. Visa kita yra niuansai. Tad reinkarancija į ten neįsipaišo niekaip, nes ten aiškiai kalbama apie kūno iš mirusiųjų prisikėlimą, kurio nėra reinkarnacijoje. Taip pat Paulius rašė, kad gyvename tik kartą, tam kad numirtume ir stotume prieš teismą. Tad reinkarancijos doktrina prieštarauja ir Nikėjos išpažinimui ir Biblijai.

Kai man žmogus pasako, kad kai kurios dogmos yra pasenusios, aš visada paklausiu, kokia gi dogma jo manymu yra pasenusi. Kolkas niekas dar man neįvardino dogmos kuri būtų pasenusi. Taip pat yra ir su dogmomis kurios neva nesiremia Biblija. Kolkas niekas tokios nesugebėjo parodyti.
Nori pabandyti man tokią parodyti? :)
Parašė Christian
#328615 Biblija reinkarnacijos nei paneigia, nei įrodo, jei manai kitaip įrodyk citatom iš Biblijos. Dogmos kurios turėtų būti pakeistos, čia ekspromtu, rimtai atsakyti, reikia rimtai pagalvoti:
- išpažintis turi būti laisvai pasirenkama, nes žmogus gali atgailauti ir pats. Jei nori kunigo, tegul eina pas kunigą sakramentinės išpažinties,
- per daug dėmesio šv. Marijai, o Kristus lieka antrame plane: "Marijos žemė", daugiau maldų daugiau giesmių Marijai, net rožančiuje pagrindinė malda Marijai. Aš tai manau tai yra dėl katalikų pagoniškų genų :), žemiška moteris - motina šv. Marija, labiau veža už Kristų, o ypač moteris. Kiek sutikau pamaldžių moterų jos meldžiasi išskirtinai Marijai.
- kūnas prisikels iš numirusių paskutiniam teismui, netikiu. Manau tik dvasia bus pakviesta į paskutinį teismą.
Aš kai meldžiuosi ...tikiu kūno prisikėlimu...tai galvoju apie Kristų. Tik gyvojo Dievo Kristaus kūnas galėjo prisikelti. Gal gali įrodyti kur Evangelijoje kalbama apie žmonių kūnų prisikėlimą ir ką apie tai sako Nikėjos Konstantinopolio Credo" (NKC). Čia rimtai, man reikia kvalifikuoto katalikų teologo atsakymo. Taip pat rimtai aš klausiau dėl Biblijos slėpinio "Dievas sukūrė žmogų pagal savo paveikslą". Gal gali paaiškinti ką sako NKC ir Vatikanas, gal aš ko nors neradau. Dar labai rūpi klausimas, ką sako Biblija, NKC ir Vatikanas dėl skaistyklos, labai įdomu, nes patikimų šaltinių apie tai neradau, nes Biblijoje irgi apie skaistyklą nieko neradau. ačiū.
Vartotojo avataras
Parašė insomnia
#328619
Christian rašė:Biblija reinkarnacijos nei paneigia, nei įrodo, jei manai kitaip įrodyk citatom iš Biblijos.


tai įrodo jau viena mano ne kartą minėta citata:
žmonėms skirta vieną kartą mirti ir stoti į teismą (Žyd 9,27)
galų gale pasiskaitaliok ką biblija kalba apie mirusiųjų prisikėlimą.
biblinei minčiai nei per kur netinka reinkarnacijos doktrina

Dogmos kurios turėtų būti pakeistos, čia ekspromtu, rimtai atsakyti, reikia rimtai pagalvoti:
- išpažintis turi būti laisvai pasirenkama, nes žmogus gali atgailauti ir pats. Jei nori kunigo, tegul eina pas kunigą sakramentinės išpažinties,


čia ne dogma :)
o išpažinties niekas neverčia eiti, nenori neik, tavo asmeninis reikalas

- per daug dėmesio šv. Marijai, o Kristus lieka antrame plane: "Marijos žemė", daugiau maldų daugiau giesmių Marijai, net rožančiuje pagrindinė malda Marijai. Aš tai manau tai yra dėl katalikų pagoniškų genų :), žemiška moteris - motina šv. Marija, labiau veža už Kristų, o ypač moteris. Kiek sutikau pamaldžių moterų jos meldžiasi išskirtinai Marijai.


Na rožinio malda yra tiesiog biblijos citavimas ir tiek :) ši maldos forma labai kristocentriška. Jau nuo pirmųjų amžių kirkščionys gerbė Mariją kaip Theotocos ir Christotocos ir rašė jos užtarimo. Taip kad čia katalikai čia nieko naujo neišrado. Abi šias dogmas turi praktiškai visi krikščionys. Marija užstos Jėzų jei tik pats to norėsi. Niekas neverčia melstis prašant jos užtarimo. Nuo to kad nesimelsi Marijos užtarimo, mažesniu kataliku nepasidarysi. Štai jei nesimelstu Jėzui, o tik Mariją garbintu, tai jau būtų nebekatalikiška pozicija. Pasigilink kaip yra su tuo Marijos "garbinimu". arija pas katalikus yra laikoma didelėje pagarboje, bet nesudievinama. Beje, ji didelėje pagarboje laikoma pas visus krikščionis. Tik skirtumas tas, kad senosios krikščionių bažnyčios, kurios yra bent jau 1000 metų senumo (katalikai, pravoslavai, koptai ir t.t.), yra tikima šventųjų bendravimu, t.y. kad šventieji gali padėti užtardami pas dievą. Tai kad atmestas šventųjų bendravimas, yra max 400 metų senumo tradicija, taip sakant naujovė.

- kūnas prisikels iš numirusių paskutiniam teismui, netikiu. Manau tik dvasia bus pakviesta į paskutinį teismą.


Na va, pirmą dogmą įvardinai. Na bet tai biblinė tiesa, Jėzus su sadukiejais dėl to ne kartą ginčijosi, nes sadukiejai netikėjo mirusiųjų kūnišku prisikėlimu, o Jėzus, to mokė.
Tad, jei tuo netiki, tai iš esmės prieštarauji Kristaus mokymui.

"Gal gali įrodyti kur Evangelijoje kalbama apie žmonių kūnų prisikėlimą ir ką apie tai sako Nikėjos Konstantinopolio Credo" (NKC)
.

Pasiskaityk apie Kristaus ginčus su sadukiejais, ten viskas išdėstyta, dabar pats tingiu ieškoti :)
O NKC sako štai ką:

Jis vėl garbingai ateis gyvųjų ir mirusiųjų teisti ir viešpataus per amžius.
[...]
Laukiu mirusiųjų prisikėlimo
ir būsimo amžinojo gyvenimo.

Taip pat rimtai aš klausiau dėl Biblijos slėpinio "Dievas sukūrė žmogų pagal savo paveikslą".


Biblija paprastai pati geba save paaiškinti, Vatikanas tik pasako tai akivaizdžiau. Apie žmogų kaip Dievo paveikslą kalbama Sir 15,14: "Kai Dievas pradžioje žmogų sukūrė, jis davė jam galią laisvai pasirinkti.". Taigi iš esmės, egzegezė sako, kad tas paveikslas ir yra Sir minia laisva valia. Sukūrimo pasakojimas nekalba apie išorinį panašumą, tai esmiškai kitoks panašumas.

Dar labai rūpi klausimas, ką sako Biblija, NKC ir Vatikanas dėl skaistyklos, labai įdomu, nes patikimų šaltinių apie tai neradau, nes Biblijoje irgi apie skaistyklą nieko neradau. ačiū.


Apie skaistyklą rašoma Katekizme:

III. Galutinis nuskaistinimas – skaistykla

1030 Tie, kurie miršta Dievo malonėje ir draugystėje, tačiau nepakankamai nuskaistinti, nors ir yra tikri dėl savo amžinojo išganymo, po mirties kentėdami nusiskaistina, kol taps tokie šventi, jog galės įeiti į dangaus džiaugsmą.

1031 Tą galutinį išrinktųjų nuskaistinimą, visiškai kitokį, negu pasmerktųjų bausmė, Bažnyčia vadina skaistykla. Bažnyčia išdėstė tikėjimo mokslą apie skaistyklą, ypač Florencijos ir Tridento Susirinkimuose. Bažnyčios Tradicija, pasiremdama kai kuriais Šv. Rašto tekstais(Pvz., 1 Kor 3,15; 1 Pt 1 7.), kalba apie nuskaistinančią ugnį:

Kadangi Tas, kuris pats yra Tiesa, tvirtina, jog piktžodžiaujančiam prieš Šventąją Dvasią nebus atleista nei šiame, nei būsimajame gyvenime (Mt 12, 32), tai reikia tikėti, kad iki [Paskutiniojo] teismo dar egzistuos kai kurias lengvas nuodėmes apvalanti ugnis. Tas Šv. Rašto posakis leidžia suprasti, kad vienos kaltės gali būti atleistos šiame, kitos – būsimajame gyvenime. (Šv. Grigalius Didysis, Dial. 4, 41, 3)

1032 Tas mokymas taip pat remiasi maldų už mirusius praktika, apie kurią kalba ir Šventasis Raštas: „Todėl jis [Judas Makabiejus] ir darė auką už mirusiuosius, kad jie būtų išvaduoti iš [...] nuodėmės“ (2 Mak 12, 46). Nuo pat pradžios Bažnyčia gerbė mirusiųjų atminimą ir meldėsi už juos, ypač aukodama Eucharistijos auką, kad nuskaistinti jie galėtų palaimingai regėti Dievą. Mirusiųjų labui Bažnyčia dar ragina skirti išmaldą, atlaidus bei atgailos darbus:

Pagelbėkime jiems ir juos minėkime. Jei Jobo sūnus nuskaistino jų tėvo auka (Plg. Job 1,5), kodėl mes turėtume abejoti, kad mūsų aukos už mirusius gali juos paguosti? Nedvejokime pagelbėti iškeliavusiems ir aukoti už juos savo maldas. (Šv. Jonas Auksaburnis, Hom. in 1 Kor 41, 5.)

Tikiuosi dabar aiškiau? :)
Parašė Christian
#328640
Kodas: Pasirinkti visusčia ne dogma :)
o išpažinties niekas neverčia eiti, nenori neik, tavo asmeninis reikalas


o kaip eiti šv. Komunijos be išpažinties, bažnyčio to neleidžia ar čia ne dogma?

Štai jei nesimelstu Jėzui, o tik Mariją garbintu, tai jau būtų nebekatalikiška pozicija.


dauguma žmonių taip ir daro, meldžiasi Jėzui tik mišių metu, o visur kitur tik šv. Marijai, sakau dauguma moterų tai daro. Kai buvau Ispanijoje aplankiau daug bažnyčių, nustebau, daugumoje jų altoriuje stovi Šv. Mergelės satula ar paveikslas, o Jėzus pavaizduotas tik kažkur šonuose, tas pats Lotynų Amerikoje, visur įpatingas dėmesys Gvadelupės mergelei...

Na va, pirmą dogmą įvardinai. Na bet tai biblinė tiesa, Jėzus su sadukiejais dėl to ne kartą ginčijosi, nes sadukiejai netikėjo mirusiųjų kūnišku prisikėlimu, o Jėzus, to mokė.
Tad, jei tuo netiki, tai iš esmės prieštarauji Kristaus mokymui.


Būtinai panagrinėsiu Bibliją, nes tai svarbus klausimas. "Mirusiųjų prisikėlimas" paskutiniam teismui, tai nereiškia, kad prisikels fiziniai tie patys kūnai (supuvę ir išnykę kaulai ir mėsa), manau tai bus dvasiniai -astraliniai kūnai arba nauji fiziniai kūnai (naujas gimimas), kas jau būtų susiję su reinkarnacija. O dėl Jėzaus ginčo su sadukiečiai, manau, jis kalbėjo apie galimybę Jo kūnui prisikelti, nes Jis Dievas, o to reikėjo, kad tie visi pagonys tuo patikėtų. Arba buvo kalba apie naujus mirusiųjų fizinius kūnus gimstant naujai, kas ir patvirtintų reinkarnaciją krikščionybėje. Bet reikia daugiau pasigilinti..

Jis vėl garbingai ateis gyvųjų ir mirusiųjų teisti ir viešpataus per amžius.
[...]
Laukiu mirusiųjų prisikėlimo
ir būsimo amžinojo gyvenimo.

tai neparodo, kad prisikels seni mirusiųjų fiziniai kūnai. Aš manau, kad ši dogma bažnyčios prigalvota, nes pagal ją: kaip rojuje galima būti be kūno, ką ten veiksime be kūno, kaip naudosimės rojaus malonumais be kūno :), manau, kad tai pagoniškas mąstymas...

Biblija paprastai pati geba save paaiškinti, Vatikanas tik pasako tai akivaizdžiau. Apie žmogų kaip Dievo paveikslą kalbama Sir 15,14: "Kai Dievas pradžioje žmogų sukūrė, jis davė jam galią laisvai pasirinkti.". Taigi iš esmės, egzegezė sako, kad tas paveikslas ir yra Sir minia laisva valia. Sukūrimo pasakojimas nekalba apie išorinį panašumą, tai esmiškai kitoks panašumas.

nieko nesupratau, į vieną slėpinį atsakyta kitu slėpiniu... Kokią galią pasirinkti ir ką pasirinkti...?

Apie skaistyklą rašoma Katekizme:
III. Galutinis nuskaistinimas – skaistykla

Na va ir priėjome, be tęstinio sielos nuskaistinimo jau po mirties neapsieinama, kažkokia painiava...:). Mano nuomone bažnyčia nesugeba paaiškinti šito kazuso. Aš manau, aiku tai tik hipotezė, nes kas aš esu - niekas.... Mirusiųjų naujų fizinių kūnų prisikėlimas (gimimas) + skaistykla = reinkarnacija.
Vartotojo avataras
Parašė insomnia
#328641
Christian rašė:o kaip eiti šv. Komunijos be išpažinties, bažnyčio to neleidžia ar čia ne dogma?


Ne, tai ne dogma, tai teisinė nuostata, beje paremta biblija :)

[img]dauguma%20žmonių%20taip%20ir%20daro,%20meldžiasi%20Jėzui%20tik%20mišių%20metu,%20o%20visur%20kitur%20tik%20šv.%20Marijai,%20sakau%20dauguma%20moterų%20tai%20daro.%20Kai%20buvau%20Ispanijoje%20aplankiau%20daug%20bažnyčių,%20nustebau,%20daugumoje%20jų%20altoriuje%20stovi%20Šv.%20Mergelės%20satula%20ar%20paveikslas,%20o%20Jėzus%20pavaizduotas%20tik%20kažkur%20šonuose,%20tas%20pats%20Lotynų%20Amerikoje,%20visur%20įpatingas%20dėmesys%20Gvadelupės%20mergelei...[/img]

Na taip, yra tokių žmonių, nesiginčysiu, bet kad dauguma, tai nesutikčiau. Tam ir vykdomos katechezės, kad žmonės šiuos dalykus suprastų. Nes pas mus dar po tarybinių laikų sumaištis tikėjimo dalykuose, tad žmonės ir šviečiami. Nes kaip sakiau, Marija gali būti gerbiama, bet neiškeliama aukščiau Dievo. Tai nėra norma, veikiau žmonių neišprusimas. Štai daug kas galvoja kad rožančius yra mariją garbinanti malda. Tai ne tiesa, nes apmąstomi su Jėzumi susiję slėpiniai, su Marija ten jie susiję tik du. Tad jei matai kad bobutė meldžiasi rožančiu, tai nebūtinai ji Mariją garbina, ji apmąsto Jėzaus gyvenimą.

Būtinai panagrinėsiu Bibliją, nes tai svarbus klausimas. "Mirusiųjų prisikėlimas" paskutiniam teismui, tai nereiškia, kad prisikels fiziniai tie patys kūnai (supuvę ir išnykę kaulai ir mėsa), manau tai bus dvasiniai -astraliniai kūnai arba nauji fiziniai kūnai (naujas gimimas), kas jau būtų susiję su reinkarnacija.


Deja, kelsiesi tuo pačiu kūnu kurį dabar turi, tik jis bus perkeistas į nemarų kūną.

Arba buvo kalba apie naujus mirusiųjų fizinius kūnus gimstant naujai, kas ir patvirtintų reinkarnaciją krikščionybėje.


Čia jau sofizmas, nieko bendra su bibline mintimi neturintis

tai neparodo, kad prisikels seni mirusiųjų fiziniai kūnai. Aš manau, kad ši dogma bažnyčios prigalvota, nes pagal ją: kaip rojuje galima būti be kūno, ką ten veiksime be kūno, kaip naudosimės rojaus malonumais be kūno :), manau, kad tai pagoniškas mąstymas...


Ši dogma kalba apie tai, jog žmogus gyvena tik kartą. Tai kad gyvendamas tik kartą, kelsiesi tuo pačiu kūnu yra biblinė tiesa. Kitas dalykas, rojus nėra vieta, o būsena.

nieko nesupratau, į vieną slėpinį atsakyta kitu slėpiniu... Kokią galią pasirinkti ir ką pasirinkti...?


Laisva valia yra filosofinė ir prigimtinė koncepcija. Be to biblinė. Taip, kad studijuok bibliją ir neinterpretuok jos pats, nes kaip matau jau nusiinterpretavai pakankamai toli :)
Parašė Christian
#328642 dar manau, viena didžiausia iš krikščionių problemų yra nuodėmių indentifikavimas. Sąžinės sąskaita prieš išpažintį yra labai sipnas dokumentas, nes pagrindinis Evangelijos slėpinys 10 Dievo įsakymų (Įstatymas) yra netinkamai labai tiesmukai "gvildenamas". Aš jau 2 metus neinu išpažinties, nes negaliu "surasti sau nuodėmių" pagal sąžinės sąskaitą suaugusiems man viskas ten atrodo labai vaikiška, kaip sąžinės sąskaitos vaikams pratęsimas:), nu gal kokį savo pamelavimą ir randu, nes mes gyvename sociume kur be melo ar nepasakytos tiesos apsieiti labai sunku. Ten nėra gilesnių "sąžinės būsenos" panagrinėjimų. Pvz. aš manau, kad DEPRESIJA yra pati dižiausia NUODĖMĖ, tai kraštutinė žmogaus būsena kada jis visai nusivilia gyvenimu, savimi ir net ketina žudytis (čia jau aiški chrestomatinė nuodėmė). Žmogus suserga depresija dėl nusivylimo ir nepasitikėjimo savimi, nepasitikėjimo sociumu ir pasauliu, dėl pavydo, gobšumo ir kitų agresijų, nusivylimo savo gyvenimu ir pan. Bet žmogaus gimimas ir jo egzistencija tai Dievo PLANAS. Reiškia žmogus nepasitiki savo Kūrėju, jei nepasitiki gyvenimu ir savimi. Jis tokiu būdu pretenzingai priekaištauja Dievui, kodėl jam tokį gyvenimą davė ir kodėl jis gimė toks koks yra. Dievas iš mūsų nori tik MEILĖS, meilės JAM, meilės artimui nepamirštant savęs, meilės visai Dievo kūrinijai. Depresija ir įvairi agresija prieš save ir pasaulį, sukelia vidinę įtampą, kuri "patinka" tik piktajai dvasiai, o meilės čia nėra nei trupučio... Kodėl bažnyčia nerašo, nemoko ir neaiškina žmonėms tokių ar panašių dalykų, kurie yra visiškai elementarūs?
Parašė Christian
#328643
Laisva valia yra filosofinė ir prigimtinė koncepcija. Be to biblinė. Taip, kad studijuok bibliją ir neinterpretuok jos pats, nes kaip matau jau nusiinterpretavai pakankamai toli :)

šiuo klausimu nieko aš neinterpretavau... Aš paprašiau profesionalaus paaiškinimo, bet gavau tik "nusiplovimą" nuo atsakymo. Aš skaitęs tik Bibliją, bet neskaičiau platesnių bažnyčios dokumentų, todėl man labai rūpi kaip bažnyčia interpretuoja šį pradžios slėpinį "Dievas sukūrė žmogų pagal savo paveikslą". Ar bažnyčia palieka tai patiems laisvai interpretuoti ir filosofuoti...?
Parašė Christian
#328644
Taip, kad studijuok bibliją ir neinterpretuok jos pats, nes kaip matau jau nusiinterpretavai pakankamai toli :)

Žmogau tu nesupranti manęs, aš visom keturiom už katalikų tikėjimą ir bažnyčią, aš noriu, kad katalikų bažnyčia sužydėtų ir ją užplūstų tikintieji, kad bažnyčios būtų pilnos ir būtų daug jaunų kunigų kurie stotų į seminarijas. Tačiau aš matau daug "skylių" bažnyčios mokyme ir Biblijos interpretavime, tas atbaido protingus modernius šiuolaikinius žmones, kuriems visiškai nelogiški atsakymai netinka (kaip to paties fizinio kūno prisikėlimas po daugybės metų paskutiniam teismui). Ieškoti mane paskatina ir ginčai su kolegomis kur aš bandau atstovėti katalikų bažnyčios poziciją, mano kolegos išsilavinę, išmintingi ir protingi, jie kalba argumenatais ir nenaudoja tokių paplitusių argumentų, kad kunigai patys nesilaiko jokių Dievo ir bažnyčios įsatymų, manau supranti apie ką aš čia...
Ir dabar radau katalikų teologijos profesionalą, todėl noriu tuo pasinaudoti...
Vartotojo avataras
Parašė insomnia
#328651 Depresija nuodėmė, kaip ir savižudybė (dažniausiai).
Tam kad būtų nuodėmė turi tam tikrą apibrėžimą pvz. laisva valia ir svarbiame dalyke. Jei laisvos valios nėra, tai negali būti laikoma nuodėme. Depresijoje, kaip ir savižudybėje laisva valia būna palaužta, tad tie veiksmai nuodėme negali vadintis.
Plačiau apie nuodėmę skaityk čia http://katekizmas.lt/kbk1996p2003/N16D7D.html

O tai kad matai daug skylių bažnyčios mokyme, tai galiu pasakyti iš asmeninės patirties: skyles matai dėl prasto mokymo pažinimo. Aš irgi anksčiau mačiau daaaaug skylių, tačiau kuo daugiau giliniesi, tuo mažiau tų skylių randi.
Parašė Christian
#328697
Depresija nuodėmė, kaip ir savižudybė (dažniausiai).
Tam kad būtų nuodėmė turi tam tikrą apibrėžimą pvz. laisva valia ir svarbiame dalyke. Jei laisvos valios nėra, tai negali būti laikoma nuodėme. Depresijoje, kaip ir savižudybėje laisva valia būna palaužta, tad tie veiksmai nuodėme negali vadintis.


Depresija ir yra pasirenkama laisva valia. Niekas nesuserga depresija iš karto, pradžioje būna kažkoks nepasitenkinimas dėl kažko, pvz. nedidelis nusivylimas ar nepasitenkinimas savimi ar kažkuo gyvenime (nebūna MEILĖS savo buvimui kurį suteikė Dievas), tada po truputi tą būsena "užsibūna" ir nuo to prasideda fiziniai pokyčiai: kinta neuronų jungtys, sutrinka neuromediatorių (smegenų hormonų) apykaita ir pan. Kai atsiranda fiziniai pokyčiai tada prasideda depresija, apima beviltiškumo jausmas, galimas nerimas ir įvairios baimės, net kartais su panikos priepuoliais. Tačiau iš patirties žinau, kad ta būsena gali būti valdoma ir įsileidus į širdį tikrą Dievo meilę galima pasveikti, manau ne tik galima, bet ir privaloma., nes Dievas iš mūsų nori Meilės, t.y. meilės Jam, Jo kūrinijai, Jo duotam gyvenimui, todėl mes privalome visada jausti pasitenkinimą savo būtimi, kokia ji būtu, kaip sakoma ar varge ar turte, ar ligoje ar sveikatoje... To reikalauja didysis Dievo įsakymas. Aišku, kuo toliau depresija pažengusi, tuo daugiau pastangų reikia sugrįžimui į Dievo meilę, nes tuo giliau yra apėmusi (įsišaknijusi) piktoji dvasia. Katalikų egzorcistai pasakytų, kad jei tam žmogui būnant bažnyčioje mefistacijų nėra, tai tas žmogus nėra apimtas pikto, tačiau jie neteisūs, piktoji dvasia yra geras slapukas ir apgavikas, ji žaidžia ir kada nori pasirodo fiziniame lygyje, kada nori ne, fizinės mefistacijos matosi tik išskirtiniais labai sunkaus apsėdimo atvejais.

O tai kad matai daug skylių bažnyčios mokyme, tai galiu pasakyti iš asmeninės patirties: skyles matai dėl prasto mokymo pažinimo.
žinai, induistas (brachmanas ar jogas) niekada šitaip nepasakys, t.y nenuteis ir neįvertins, jis tik ramiai pamokys ir patars jei jo paprašysi, niekada savęs nekels aukščiau ir nerodys savo ego, nes paprasčiausiai jie tokio dalyko neturi...
Parašė Christian
#328698
Christian rašė:
Laisva valia yra filosofinė ir prigimtinė koncepcija. Be to biblinė. Taip, kad studijuok bibliją ir neinterpretuok jos pats, nes kaip matau jau nusiinterpretavai pakankamai toli :)

šiuo klausimu nieko aš neinterpretavau... Aš paprašiau profesionalaus paaiškinimo, bet gavau tik "nusiplovimą" nuo atsakymo. Aš skaitęs tik Bibliją, bet neskaičiau platesnių bažnyčios dokumentų, todėl man labai rūpi kaip bažnyčia interpretuoja šį pradžios slėpinį "Dievas sukūrė žmogų pagal savo paveikslą". Ar bažnyčia palieka tai patiems laisvai interpretuoti ir filosofuoti...?


O kaip dėl šio klausimo? ačiū.
Vartotojo avataras
Parašė insomnia
#328699
Christian rašė:Depresija ir yra pasirenkama laisva valia.


Na jau :) padaryk apklausą ir pažiūėk kas iš čia esančių laisvai pasirinko depresiją ir kas "pasirinktų" vėl, nemanau kad bus daug atsakiusių "taip"

žinai, induistas (brachmanas ar jogas) niekada šitaip nepasakys, t.y nenuteis ir neįvertins, jis tik ramiai pamokys ir patars jei jo paprašysi, niekada savęs nekels aukščiau ir nerodys savo ego, nes paprasčiausiai jie tokio dalyko neturi...


Na visokių tų jogų būna, nereikia globalizuotai kalbėti :) Aš tiesiog pasakiau kodėl matomos skylės ir visą temą kiek turiu laiko ir galimybių stengiuosi viską paaiškinti. Sorry, nesu jogas kuris nieko neveikia ir turi daug laiko dvasiniams pokalbiams, pas mane jo mažoka, tad negaliu labai išsiplėsti, kiek galiu tiek skiriu laiko :)
O kaip dėl šio klausimo? ačiū.


Kai rasiu daugiau laiko pabandysiu atsakyti