Moderatorius: Astro-Meška

Vartotojo avataras
Parašė insomnia
#328481 O pasikeitimai vienokie ar kitokie juk vyksta visą gyvenimą, jei jie nevyksta, tada tu arba nebetobulėji, t.y. stovi vietoje arba esi lavonas :)
Parašė Christian
#328492 taip "vienokie ar kitokie", bet ar tokie ir tiek kaip Dievas nori, Jis mus sukūrė ne šiaip sau iš neturėjimo ką veikti. Beje "piktasis" irgi nori mūsų "vienokių ar kitokių" pasikeitimų...:)
Vartotojo avataras
Parašė insomnia
#328495 Manau, jei žmogus stengiasi gyventi pagal dievo valią, tai bet kokie pokyčiai veda dievop. Kaip kad sakė šv. Augustinas, dievas net nuodėmę geba panaudoti žmogaus šventėjimui
Parašė Christian
#328509 pirmiausia reikia suprasti slėpinį: kokia yra "Dievo valia"? Sutinku, nuodėmė tai neišvengiamybė kelyje einant kaip sakai "dievop", gal labiau tiktų: einant sielos išganymo keliu (mes avelės, o Kristus mūsų Piemuo), tačiau nuodėmės yra akmenys ir duobės šiame mūsų nelygiame kelyje, todėl tą kelią reikia nuolatos lyginti, nes gali gautis taip, kad vieną dieną nebeprasibrausi pro akmenų krūvą arba įkrisi į gilią duobę... :). Sutinku, kad nemirtinos nuodėmės, jas supratus ir atlikus nuoširdžią atgailą, veda į tobulėjimą, tačiau manau sutiksi, kad nuodėmių privalome vengti ir atsisakyti, ne veltui Dievas davė savo įstatymus, kurių nevalia pažeisti. Aš pasakiau ką norėjau pasakyti, perdaviau šia žinutę dėl "keitimosi", toliau ši mūsų diskusija neturi prasmės, nes mes per daug koncentruojamės į teorijas ir išvedžiojimus, o pats Dievas truputį lieka nuošalyje...
Jei nori išgirsti mano supratimą apie "kelią dievop", kuris paremtas paskutinių 5 metų intensyvių apmąstymų, remiantis Šv. Raštu, iš indų "pasiskolinau" tik vieną smulkmeną - reinkarnaciją :). Jei sutinki, kad diskusija būtų be ironijos, sarkazmo ir paremta noru įsigilinti į kito žmogaus nuomonę, ją gerbiant. Tada yra prasmė toliau diskutuoti. Pasakyk tik taip ar ne, abu atsakymai gerbtini... :)
Parašė Christian
#328510 beje tas pirmasis mano pranešimas dėl "mokyklos" yra daugiau reklaminis ir skirtas tikrai ne tau, nes tu turi savo "piemenį ir esi bandos viduryje", todėl pamiršk šią žinutę... :). Aš ją parašiau tiems kurie turi žiaurią depresijos formą, pvz. yra ant savižudybės ribos ir jiems reikia skubios dvasinės pagalbos, o svarbiausia tiems, kurie neturi jokio "piemens" ir net supratimo apie tai. Aš tą mokyklą patikrinau per savo "prizmę", todėl galiu rekomenduoti tiems kuriems reikia skubios reanimacijos. Beje pirmoje tos mokyklos pakopoje praverstu ir tokiems kaip tu sudalyvauti ir nors pasiklausyti, aišku tam reikia perlipti per savo ego ir subjektyvius įsitikinimus.

P.S.: kol kas nėra dar jokios reakcijos į tą žinutę, nors parašiau provokuojančiai, kad "žinau visus atsakymus ir Visatos dėsnius" :). Tai arba žmonės neskaito, arba sukaustyti savo subjektyvių stereotipų žiūri į tai abejingai su nepasitikėjimu, arba neturi problemų su depresija :)
Parašė Christian
#328511 matyt "piktoji" dvasia mano protą šiandien užsuko ant to rašymo... :)
Tau gali kilti klausimas, kodėl aš siūlau ligoniams kažkokią "mokyklą", o nenueiti į bažnyčia pasikalbėti su kunigu. Manau supranti kaip "avys be piemens", kurių šiandien dauguma, žiūri į katalikų bažnyčią. Todėl jiems durys pas Dievą per katalikų bažnyčia yra užtrenktos ir net "užkaltos ar užvirintos" (čia sociumo ir pačių žmonių maištingo ir suklaidinto proto dėka). O ta "mokykla" yra "langas iš kitos pusės", per kurį tokie žmonės gali rasti kelią pas Dievą. Kas svarbiausia, ta "mokykla" leisdama laisvai pasirinkti Piemenis (Kristus, Budha, Krishna ar pats Dievas-Tėvas kaip yra pas žydus ir musulmonus), vis dėlto ragina rinktis Kristų ir "mokytojai" tai rodo savo pavyzdžiu. Jie sako, mes esame lietuviai krikščionys, todėl nėra ko mėtytis, ypač turint taip stipriai išreikštą dvasinį vadovą, patį Dievą - Jėzų Kristų.
Vartotojo avataras
Parašė insomnia
#328527 O kaip tau atpirkimas dera su reinkarnacija? Nes kiek pats domėjausi reinkarnacija, na trupai tariant, jei yra reinakarnacija tai atpirkimo nereikėjo ir tie cirkai ant Golgotos kryžiaus buvo visiški beprasmiai. (čia rimtai klausiu jei ką)
Parašė Christian
#328529 taip čia sunkus klausimas, daug mąsčiau ta tema ir sugalvojau savo hipotezę, pats supranti, kad pavadinti tai "tiesa" būtų šventvagiška....:). Tačiau atsakymas būtų labai ilgas ir kompleksiškas, pabandysiu trumpai, nes tau rašant daug galima praleisti, juk studijavai Bibliją:
Su Kristaus nukryžiavimu tai neturi nieko bendro, pagal mane Jėzaus misija buvo tokia:
- pakeisti Judo giminę ir atvesti ją į atsivertimą laikytis sandoros su Dievu, bet kietasprandžiai Judėjai neatpažino Dievo ir kas toliau atsitiko, mes žinome. Ši problema su Judo gimine tęsiasi iki šių dienų.
- panaikinti visus pagonis, tai pats svarbiausias tikslas. Juk žinai, kad vienas iš Dievo pagrindinių tikslų aprašomų senajame testamente - panaikinti pagonis, kurie garbindami stabus aukojo savo vaikus ir atliko lytines orgijas kaip religines apeigas. Naikinti pagonis buvo vienas iš pagrindinių žydų uždavinių, tačiau po karaliaus Saliamono žydai patys tapo pagonimis ir po trumpų sugrįžimų pas Dievą vis atkrisdavo ir atkrisdavo. Ką mes turime šiandien, pagonių pasaulyje nėra!!! Tačiau pagonys turi savo kietasprandžių DNR :), todėl tikėjimui į Dievą jų protui reikia tvirto materialaus pagrindo. Štai kodėl Jėzus nužengė žmogaus pavidalu, kad Juo patikėtų pagonys, jis leido melstis ir šventiesiems Marijai ir kt., tam, kad tie pagonys vėl nepradėtų garbinti Saulės, Ugnies, kokio medinio žaisliuko ir kitų Dievo kūrinių...:). Beje manau žinai kas buvo labiausiai užkietėję pagonys :).
- Kristus atėjo išmokyti žmones kaip reikia gyventi, davė Šv. evangeliją ir savo mokinių ir pagalbininkų pagalbą ją plačiai paskleidė. Kristus savo pavyzdžiu parodė, kaip reikia tarnauti ir būti nuolankiam Dievui, parodė, kad Dievas gailestingas ir kantriai mūsų laukiantis. Taip pat Kristus atpirko mūsų pirmąją - gimtąją nuodėmę. Čia jau atskira labai plati tema: "Pirmoji nuodėmė". Bet po Kristaus mirties, daugelis krikščionių atkrito ir vėl tą pirmąją nuodėmę pradėjo daryti ištisai.
Gal dėl kietasprandžių pagonių prigimties manau yra neaiškinama daug apie sielos galimybę būti išganytai per kelis ar kelis šimtus gyvenimų kitame kūne kaip tvirtina Budizmas ir Induizmas, tačiau įvedama įdomi sąvoka ir vieta - "skaistykla", kuri suteikia nusidėjėliams vilties... Gal reikia, kad pagonys labiau stengtųsi būdami čia ir dabar, žodžiu čia spėlionės. O gal mes neįskaitom ir neiššifruojame šio slėpinio Šv. Rašte dar, reikės paskaityti įdėmiau... Viena žinau, kad negalima kritikuoti Budizmo ir Induizmo dėl reinkarnacijos, būtų kvaila, nes čia ne kokios sektos... Beje kažkur radau informaciją, kad pagal senovės legendas Krishna buvo gyvasis Dievas nužengęs žmogaus pavidalu Indijoje prieš apytiksliai 5000 metų, todėl tos žinios likę tik legendose.
Parašė Christian
#328530 kur radai šią info: "na trupai tariant, jei yra reinakarnacija tai atpirkimo nereikėjo"? Indams nereikėjo, o Judėjams ir pagonims reikėjo :)
Vartotojo avataras
Parašė insomnia
#328535 Na gražiai, čia tu keli teorijas, bet jos geroki kertasi su evangeline žinia, nes Kristaus misija buvo žmonių atpirkimas, o ne kas nors kita.

Kas dėl atpirkimo ir reinkarncijos, na tai išplaukia taip pat iš biblijos. Kaip sakė Paulius: gyvename tik kartą, kad mirtume ir stotume prieš teismą.
Iš esmės, reinkarncijos doktrina atmeta bet kokį atpirkimą, nes už savo išganymą čia esi atsakingas tik tu pats, tad Kristus atperkamoji auka būtų beprasmė, nes kirkščionybė moko, kad tu jau esi atpirktas, Kristaus, o jei reinkarnaicja egzistuoja, tada nebuvo jokio atpirkimo. Reinkarncijos idėja prieštarauja visi biblinei eschatologijai
Parašė Christian
#328559 Kristus atėjo atvesti į kelią ir atpirkti paklydusius Judėjus ir pagonis (Judėjams nepavyko). Jis tikrai nesirūpino visais kitais žmonėmis pasaulyje, kurių yra daugybė. Kristaus atpirkimas yra vienkartinis, kaip vienkartinis yra ir krikštas. Tačiau tai nereiškia, kad Kristaus atpirkimas ir krikštas garantuoja "Dangų" krikščionims. Už nuodėmes Dievas atleidžia, jei žmogus nuoširdžiai atgailauja ir atlieką išpažintį, tačiau tai tik susitaikymas su Dievu, o ne nuodėmės išsipirkimas. Už nuodėmes reikės atsipirkti gerais darbais, tarnyste arba kančia, vien tik atgaila ir išpažintis toli gražu negarantuoja "Dangaus". Bet tai yra mano supratimas. Labai norėčiau, kad parašytum apie Kristaus atpirkimą plačiau, taip kaip tai traktuoja krikščioniška teologija, manau šį svarbiausią įvykį esi išnagrinėjęs giliai. Man lakoniško paaiškinimo, kad "Kristus atpirko žmones", neužtenka. Ką tai reiškia ir kokios to pasekmės, kam tai buvo padaryta? Dar klausimas, o kas būna po mirties su žydais, musulmonais, induistais, budistais ir kt. nekrikščionimis, jie gi neatpirkti ir nekrikštijami? o gal jie atpirkti, bet nesusipratę ir nepriima krikščionybės? Ar jų visų sielos už tai į pragarą nueina? Man jau pats klausimas skamba juokingai...
Vartotojo avataras
Parašė insomnia
#328561 Krikščionys tiki, kad kristus atpirko VISUS žmones, nepaisant jų tikėjimo, tautybės, rasės, religijos ir net seksualinės pakraipos. Tai nebuvo selektyvus kažkokios siauros grupelės atpirkimas. Atpirkti yra visi. Pvz. Rom 5,18
"Taigi, kaip vieno žmogaus nusikaltimas visiems žmonėms užtraukė pasmerkimą, taip vieno teisus darbas visiems laimėjo nuteisinimą, kad gyventų."

Išpažinus nuodėmes jos atleidžiamos ir kažkaip papildomai nieko ypatingo daryti nereikia, tik atlikti atgailą. Nes gerais darbais dangaus karalystės neužsitarnausi ir savo nuodėmių neišpirksi, čia ne turgus, kur už vieną gauni kitą. Tiesa, katalikas pasakytų jog gali būti nuteisintas tikėjimu ir darbais, protestantas pasakytu tik tikėjimu ir darbai visiškai čia ne prie ko. Žodžiu, nuodėmių atleidimas yra padaromas jas apgailint ir išpažįstant, o visa kita tik detalės.

Dėl kitatikių, tai dalis protestantų pasakytų, kad jie degs pragare. Katalikai gi sako, kad žmogus bus teisiamas pagal sąžinę ir kaip sakė šv. Augustinas pagal tai kiek mylėjo. Žodžiu, katalikai gerbia kitas religijas ir sako, kad kitatikiai kurie gyveno pagal savo tikėjimą ir sąžinę taip pat bus dangaus karalystėje, nes jie juk nekalti kad gimė kitokioje kultūroje, kur Kristaus negalėjo pažinti, nes atsivertimas į krikščionybę turėtų būti ir kultūrinis bei mentaliteto atsivertimas, kad dažniausiai yra deja deja bet neįmanoma. Pasitaiko tokių atvejų, bet retai, nebent krikščionybė toje kultūrinėje terpėje egzistavo labai ilgai.
Parašė Christian
#328565 panašaus atsakymo ir tikėjausi.
Taip laiške Romiečiams apaštalas Paulius rašo, kad visi žmonės buvo nuteisinti per Kristų, bet jis kalba apie tame regione easnčisu žmones Judėjus ir pagonis, žodis "VISI" nereiškia, kad viso pasaulio žmonės, indai ir kiniečiai tikrai buvo per toli. O tų "žmonių"- pagonių buvo tikrai ne siaura grupelė, o labai daug. Pasakyk man nors vieną tauta, kuri prieš krikščionybę nebuvo pagonys?

Pasakysiu banaliai, tai krikščionys pasilieka sau teisę daryti nuodėmes ir po nuoširdžios atgailos ir išpažinties jos visos bus atleistos. Gerai būti krikščionimi, per gyvenimą galima daryti ką nori, o tik prieš mirtį užtenka gailėtis ir tik gerai reikia atlikti išpažinti, o dar geriau pasikrikštyti prieš mirtį ir tiesiai pateksi į "Dangų". Čia Vatikano prisigalvotos dogmos, nes visi kunigai tik žmonės ir jie turi savo subjektyvų požiūri į viską (žiūri per savo asmeninę ar grupelės prizmę). Aš tuo niekada nepatikėsiu.

Nenoriu kritikuoti, tačiau čia užprogramuota priešprieša ir konfliktas tarp konfesijų. Protestantai - "blogiukai" (natūralu, nes jie patys artimiausi "oponentai" katalikams, kurie atsiskyrė ir konfrontuoja dėl kažkokių ne esminių smulkmenų). Budistai, musulmonai ir induistai vargšai nesusipratę ir atsilikę nuo krikščionių, kaip kažkokie antraeiliai. Norėčiau pamatyti jų reakciją į tavo žodžius :). Nesvarbu, kad pvz. induistų religija ir filosofija (Yoga, Vedos ir t.t.) yra daug senesnė, nei krikščionių, bet krikščionių tiksliau katalikų yra daug "geresnė religija" už kitas religijas. Čia nėra jokio ironijos, čia tik mano nuomonė, aš nemanau, kad pats Kristus sutinka su tavo parašyta nuomone, nes kažkaip naujajame testamente aš to neradau.
Vartotojo avataras
Parašė insomnia
#328567 Žodis "visi" graikiškame originale neturi konotacijos apibrėžiančios dalį žmonijos, jis reiškia viso pasaulio žmones.
Kas dėl dogmų ir asmeninio požiūrio, tai nežinau nei vienos dogmos kuri būtu paremta asmenine kažkieno nuomone, be to nėra nei vienos religijos ar konfesijos be dogmų, nes dogmos yra tikėjimo apibrėžtis.

Su atgaila nėra tai paprasta, nes pvz. jei nesiruoši taisytis ir nesistengsi nebedaryti tų nuodėmių tai net jei ir gausi išrišimą jis negalios ir nuodėmių atleidimas nebus gautas (na čia jau kanoninė teisė prasideda). Taigi, tavo mintijimas nors ir atrodo logiškas, tačiau jis praktikoje nesuveiks.
Parašė Christian
#328572 aš nesiremiu dogmomis, aš remiuosi Šv. Raštu, o kaip jį traktuoja įvairios konfesijos man nerūpi ir jei tai prasilenkia su logika ir juo labiau, jei aš to nerandu Šv Rašte. Seniau krikščionys konfrontavo su kitom konfesijom ir net trapusavyje: protestantai, katalikai, provoslavai, kažkokie sentikiais ir dar bala žino su kokiom krikščionių atšakom. Tos dogmos ir buvo sukurtas pasipriešinimui ir konfrontacijai (kovai ir peštynėms) ir įvairiems konfesiniams interesams tenkinti, Šv. sostas tą darė labai aktyviai ir nuožmiai. Aš nekaltinu jų, tie laikai buvo tokie kokie buvo, bet dabar laikas keisti tas dogmas, kad sumažinti priešiškumą. Neužtenka vien tik keistis su įvairių konfesijų vadovais "mandagumo" vizitais.

Dėl atgailos ir atleidimo už nuodėmes nieko neįrodei, vis tiek aš pridaręs nuodėmių galiu prieš mirtį nuoširdžiai atgailauti ir po paskutinio patepimo patekti į "Dangų", nes prieš tai aš tiesiog dėl visko klydau. Netikiu, kad Dievas taiko skirtingus "standartus" skirtingoms konfesijoms dėl nuodėmių atleidimo.

"Taigi, tavo mintijimas nors ir atrodo logiškas, tačiau jis praktikoje nesuveiks." Iš kur žinai, kad nesuveiks? Tai tik teiginys, paremtas Vatikano sinodo senomis dogmomis, kurias tu tik aklai kartoji. Aš tikrai nenoriu įžeisti, bet tai ne tavo nuomonė, tu ją tik priimi, kaip nepajudinamą tiesą. Kaip jau minėjau ir tu teisus, ir aš teisus ir į viską žiūrim per savo prizmę...